WGDH update 2: tot Cairns, Uluru, Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Simone - WaarBenJij.nu WGDH update 2: tot Cairns, Uluru, Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Simone - WaarBenJij.nu

WGDH update 2: tot Cairns, Uluru, Melbourne

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

20 November 2015 | Australië, Melbourne

Reisroute vanaf Agnes water:

Airlie Beach - Whitsundays - Airlie Beach - Townsville - Magnetic Island- Townsville - Mission Beach - Cairns - vlucht naar Alice Springs - Uluru Tour - vlucht naar Adelaide - Melbourne


Hier mijn tweede reisverslag. Ik ben nu ruim drie maanden weg, maar door alles wat ik meemaak, de hoeveelheid nieuwe mensen die ik heb ontmoet en de vele plaatsen waar ik ben geweest moet ik zeggen dat het - hoewel de tijd vliegt- veel langer lijkt!

Helaas moet ik jullie teleurstellen: het verhaal 'superster Lam' krijgt geen vervolg, onze mascotte heeft Australië verlaten! Gelukkig worden zijn legendarische woorden: 'I'm so exciting' nog vaak gebruikt en is hij daardoor toch nog een beetje bij ons.

Als jullie het leuk vinden om mij in bewegend beeld te zien, hierbij de link van een 5 minuten durend filmpje van mijn leuke Cape Tribulation dag (waarover in het verslag meer): https://youtu.be/pnFdo9FYFaE

- Airlie Beach: nadat Karen en ik Agnes Water verlaten hadden, zijn we doorgereden naar Airlie Beach, het plaatsje waarvandaan onze Whitsundays Tour vertrok (waarover zo meer). Airlie Beach zelf is niet onwijs boeiend, het heeft een straat met winkels (totaal ingericht op toerisme), een aantal kroegen en een zee waarin je niet mag zwemmen. Gelukkig had ik mijn buddy Karen bij me en hoefden we er maar een dag te zijn voordat we naar de Whitsundays gingen.

- Whitsundays (eilandengroep): sowieso een van de hoogtepunten van mijn reis (dit was de tweede Tour die ik van jullie geld heb gedaan). Twee dagen en twee nachten hebben we doorgebracht op een super toffe snelle zeilboot met vierentwintig andere backpackers/studenten. Sowieso is het daar super mooi, maar het was ook gewoon onwijs leuk. De meeste mensen op de boot waren een beetje tam, in de zin van weinig drank en vroeg naar bed, maar gelukkig was er een klein groepje dat het langer uithield, inclusief de bemanning. De eerste nacht heb ik heldhaftig mijn sleeping bag naar het dek gesjouwd en onder de sterrenhemel geslapen. Voor een uur. Daarna werd ik verkleumd en stijf wakker, omdat we geen matje en deken mee mochten nemen. Leuk idee dus, in de praktijk iets minder. De volgende dag stond er naast het beroemde strand ook snorkelen op het programma. En aangezien mij op Fraser Island verteld was op dat ik best met mijn telefoon de zee in kon (Ze zei echt 'I do it all the time, the pictures are amazing!!!'), nam ik mijn telefoon mee. Dit bleek een geweldig idee, ik maakte de prachtigste foto's en na het snorkelen was iedereen dan ook jaloers op mij en mijn geweldige telefoon. De volgende dag stond er wederom snorkelen op het programma en ik kon niet wachten om mijn telefoon weer mee in het water te nemen. Maar helaas, hij hield er al snel mee op. En het was verdorie ook nog eens een stomme snorkelplek ook, blurry water en geen schildpad te zien, terwijl er daar talloze hoorden te zijn, mehh. Ik kon wel janken, al mijn foto's! En je zal altijd zien: ook Karen had geen foto's want zij had het voor elkaar gekregen om haar floating armband van haar onderwatercamera af te halen en hem vervolgens in de zee te laten vallen. Gevalletje wet van Murphy. Hoe dan ook (toen had ik nog de stille hoop dat een zak met rijst wonderen zou verrichten en hij het wel weer zou gaan doen) geweldige dagen gehad op die boot!

- Airlie Beach: na de Whitsundays zijn Karen en ik nog een aantal dagen in Airlie Beach gebleven. Een leuke groep van de boot bleef ook nog even, dus het was zeker de moeite waard! Helaas had Karen minder tijd dan ik dus ging zij eerder door.

- Townsville: in Townsville moest ik weer nieuwe vrienden maken omdat ik weer alleen was (Karen was alweer weg) maar dit ging gelukkig heel makkelijk. Op aanraden van Tommy ben ik naar de Billabong Sanctuary geweest, zo leuk! Hier werd mijn eerste kangoeroe-selfie een feit en had ik heldhaftig een krokodilletje vast en een slang om mijn nek.

- Magnetic Island: hier heb ik drie dagen doorgebracht. Was leuk, mooie wandelpaden en een hostel dat op het strand stond. Hier had ik een leuk groepje mensen om me heen, althans dat dacht ik. Een van de jongens reisde dezelfde kant op als ik en vroeg of ik mee wilde rijden (gewoon als vrienden mensen, gewoon als vrienden). Hoewel ik m'n busticket al had, dacht ik op dat moment ook dat dat een goed plan was om met hem mee te gaan, want hij leek best aardig.

- Townsville: al snel had ik spijt van mijn toezegging. Nouja Townsville was wel weer leuk met het leuke groepje mensen dat we hadden, maar ik merkte al snel dat ik de Auto-jongen niks te melden had en hij me op m'n zenuwen werkte. Maarja ik had al toegezegd en dacht dat het ook weer niet zo erg kon zijn. De volgende dag reden we samen naar Mission Beach. Het zou de boeken in gaan als 'een enerverende rit'. Ik krijg nog de slappe lach als ik terugdenk aan hoe ongemakkelijk het was. Naast dat we niks te melden hadden, zat hij ook nog eens de hele tijd te appen onder het rijden, waardoor we regelmatig bijna van de weg raakten of op de andere rijbaan terecht kwamen. Ik was het al snel zat en na de vraag of hij er mee op kon houden, omdat we steeds op de andere rijbaan terecht kwamen, kreeg ik als tegenargument: ik kan dit heel goed want ik doe dit al zo sinds ik mijn rijbewijs heb. Help, dacht ik, deze jongen is lang niet goed. Na een tijdje was ik het zo zat dat ik z'n telefoon afpakte, waarop hij boos op mij werd. En vervolgens hebben we de hele weg zwijgend naast elkaar gezeten, heeft hij me zwijgend bij mijn hostel gedropt en heb ik hem nooit meer gesproken. Eind goed al goed en een ervaring rijker.

- Mission Beach sloeg nergens op. Als je niet gaat skydiven is er verder niks te beleven en ik zat in een te suf hostel, was blij toen ik daar weg was.

- Cairns: in Cairns heb ik anderhalve week doorgebracht en werd ik weer even herenigd met Karen, wat uiteraard een groot feest was. Helaas moest zij daarna snel door, maar we zouden elkaar een week later weer meeten. Ik heb in Cairns een aantal mooie stap avondjes gehad :) Had hele leuke mensen om me heen en vond het daardoor super leuk, ondanks dat het wel erg backpackerachtig en jong was. Heb hier een Tour gedaan naar allemaal watervallen, wat erop neer kwam dat ik een hele dag als een klein kind heb rondgerend om van een rotsglijbaan te gaan en in een vulkaan te zwemmen (zie foto's op fb). Verder uiteraard een Tour naar the great barrier reef gedaan, onwijs mooi gesnorkeld! De laatste dag in cairns hadden we met z'n vijven een auto gehuurd en zijn we naar port douglas en cape tribulation gegaan (punt waar rainforest en reef samenkomen). Hebben zoveel lol gehad die dag! Een van de jongens heeft een onwijs leuk filmpje van die dag gemaakt, waarvan de link bovenaan dit reisverslag staat. Helaas heb ik in Cairns Karen weer gedag moeten zeggen, zij is naar NZ gevlogen. Als ze daar lang genoeg blijft zie ik haar daar hopelijk weer. En helaas moest ik mijn leuke Cairns groep ook gedag zeggen, omdat zij allemaal de andere kant op reizen.

- Red centre: helaas was na Cairns het hoofdstuk 'east coast' afgesloten, iets wat ik ergens best wel jammer vond, want ik heb echt een hele leuke tijd gehad. Gelukkig was the red centre een overtreffende trap qua indrukwekkendheidsfactor. Ik heb hier een Tour van een aantal dagen gedaan ( van jullie geld, merci!!). Totaal geen jong backpacker gebied, meer iets waar echte liefhebbers naartoe komen, ook wel even lekker. Wauw wat was het gaaf! Sowieso weer leuke mensen ontmoet, maar het was zo indrukwekkend! Een korte uitleg: the red centre is, op drie beroemde bergen na, een grote (en dan bedoel ik echt groot) vlakte van niks. Helemaal niks. Kilometers lange vlaktes van rood zand en een paar bomen. Ik heb hier de mooiste zonsopkomsten en zonsondergangen gezien, de mooiste wandelingen gemaakt, de mooiste sterrenhemel ever gezien (0 lichtvervuiling dus een grote vlakte met ontelbaar veel spikkels) en de tofste slaapervaring gehad: in een swag, een outdoor slaapzak. Nooit gedacht dat ik dat in Australië zou durven met alle wildlife, maar zoo blij dat ik het gedaan heb!

- Adelaide: van the red centre vloog ik naar adelaide. Een prima stad, maar je mist niks als je het overslaat. Ik wilde hier naartoe, omdat ik graag the great ocean road wilde doen naar Melbourne. In het hostel kwam ik nog twee jongens tegen die deze route ook graag af wilden leggen en samen hebben we dit in een huge camper afgelegd voor 5 dollar per dag (we hadden een absurd goede deal, omdat het verhuurbedrijf de camper graag in Melbourne wilde hebben). Ik ben stiekem best trots dat ik met dat bakbeest door de bergweggetjes ben gereden. The great ocean road was moooooi, zo tof! Plaatjes zeggen meer dan woorden dus check de foto's op fb.

- Melbourne: en nu ben ik in Melbourne. Als het lukt om hier een baantje te vinden, wil ik hier twee tot drie maanden blijven. Als. Mijn hemel wat heb ik me daar op verkeken! Iedereen vertelde me dat het makkelijk zou zijn, maar hier aangekomen blijkt dat half Melbourne op zoek is naar een baantje. Daarnaast heb je overal ervaring voor nodig (niemand is geïnteresseerd in de toffe stages die ik heb gedaan of m'n Master degree) en dan heb ik 10 jaar retail ervaring, willen ze in de retail alleen maar native english speakers hebben. Ondertussen ben ik zelfs in de supermarkt afgewezen en voor schoonmaakbaantjes aan het kijken. Hopelijk kan ik jullie in mijn volgende reisverslag vertellen dat ik wel een baantje heb gevonden! Ik had een beetje opstartproblemen in Melbourne. Het weer was slecht, ik miste de oostkust (strand), het duurde even voor ik leuke mensen om me heen had en dan wil het baantje zoeken ook niet vlotten, maar ik begin langzaam aan het gevoel te krijgen dat ik hier niet meer weg wil. Het doet me af en toe een beetje aan Amsterdam/thuis denken, alle hippe mensen die hier rondlopen en overal koffietjes doen enzo. Het allerleukste is dat ik weer herenigd ben met mijn Deense vriendin Nina:)


Huishoudelijke mededelingen

- Mocht iemand toevallig deze kant op komen: wil je mijn nichtje Sien in je handbagage meenemen? Ze is nog onder de 10 kilo, dus er is nog ruimte voor andere spullen. Je kunt haar ophalen in Amsterdam. Ik mis mijn lieve papa, mama, zus+vriend en vrienden enorm, maar heb het het aller moeilijkst met mijn kleine, vrolijke en uiterst gelukkige nichtje.
- Mocht het mij niet lukken om een baantje te vinden in Melbourne, dan ben ik helaas genoodzaakt Australië te verlaten en mijn reis voort te zetten (naar NZ en Azië) en wellicht zelfs wel eerder dan eind juni/begin juli terug te komen.. Damn Damn! Wellicht toch maar gaan fundraisen: 'help Simone aan anderhalf jaar zomer'?
- Zoals jullie misschien opgevallen was op mijn foto's, heb ik de laatste maanden een gezellige onderkin en moeke-armpjes ontwikkeld. Opzich niks mis mee, wel heel erg onnodig. Ben dus weer terug in een normaal eetpatroon en veel sporten, word ik ook veel blijer van.
- Het valt me heel erg mee met het 'ik ben een backpacker dus ik doe niet aan scheren, bh's en schone/leuke kleren, ik neem dreads en een harembroek enn niet te vergeten Teva-sandalen, want weet je wel hoe praktisch die zijn, ze mogen zelfs nat worden!' - gehalte. Had verwacht dat dat meer dan de helft van de mensen zou zijn, maar over het algemeen doet bijna elke backpacker nog een soort van z'n best om er leuk uit te zien en zien vooral Scandinavische backpackers er onwijs hip uit (waarbij ik me dan weer afvraag: hoe past dat in je backpack?!). Ik ben er iig blij mee :)
- Ik val niet meer onder de categorie 'kort haar'. Het voelt een beetje alsof ik een stukje persoonlijkheid ben verloren (help wie ben ik nu?! Joking) maar ik kan er wel aan wennen.
- Ik word iets minder fanatiek met waargaatdatheen foto's maken, omdat het zo lastig uitleggen is in het Engels (in het Nederlands snapt al bijna niemand het).
Simone

Actief sinds 25 Juli 2015
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 2569

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 30 November -0001

Australië - NZ - Azië

Landen bezocht: