WGDH update 3: Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Simone - WaarBenJij.nu WGDH update 3: Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Simone - WaarBenJij.nu

WGDH update 3: Melbourne!

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

31 Januari 2016 | Australië, Melbourne

Ondertussen ben ik alweer twee weken in new zealand, maar om het overzichtelijk te houden zal ik het daar in mijn volgende reisverslag over hebben en me nu met Melbourne bezig houden, de stad waar ik ruim 2.5 maand gewoond heb.

Melbourne dus.

- Zoals ik in mijn vorige reisverslag aangaf viel het zoeken naar een baantje in Melbourne onwijs tegen en vond ik het toen ook een onwijze shit-stad. (Het weer daar was ook nog eens onwijs shit, elke dag regen en koud en ik had maar 1 lange broek in m'n backpack #wereldprobleem). Na ruim een maand zoeken naar werk werd ik een beetje wanhopig. Ik zocht niets speciaals, gewoon iets in een winkel of café, en later had ik helemaal geen eisen meer en vond ik bijna alles prima, maar helaas, de slechtste tijd ever om in Melbourne een baantje te zoeken.

- Gelukkig was daar een meisje van mijn hostel die vroeg of ik mee wilde als vrijwilliger naar een bike ride voor 10 dagen. Ik heb even getwijfeld, want het betekende dat ik 10 dagen niet naar werk kon zoeken, maar de free accomodation and food klonken erg aanlokkelijk en daarom heb ik toegezegd.

- Great victorian bike ride: toen ik had toegezegd voor de bike ride had ik er een hard hoofd in dat het leuk zou worden, want ik dacht dat het klein zou zijn en er geen jonge mensen op af zouden komen. Dat had ik mooi mis. Wat een toffe ervaring! De bike ride was huge: 3100 deelnemers en 300 vrijwilligers. (Even voor de duidelijkheid: ik heb zelf (helaas) niet mee gefietst, omdat ik als vrijwilliger moest werken). Ik was zo slim geweest om me op te geven voor het bar team, waar het 10 dagen lang dag en nacht een groot feest was. Ondertussen verplaatsten we elke dag naar een ander dorp in de staat Victoria, waardoor ik ook nog leuke dorpjes te zien kreeg. In het team zaten onwijs leuke mensen, waarmee ik na de bike ride ook nog regelmatig heb afgesproken. Tijdens de bike ride leerde ik ook Nederlanders kennen die zelf fietsten die wel wat hulp op hun land konden gebruiken (dus daar nog een paar dagen gewerkt) en ik had me van mijn goede kant laten zien bij de eigenaar van de bar, waardoor ik daar ook nog een aantal keren heb kunnen werken.

- Na de bike ride heb ik nog heel even doorgezocht naar een baantje naast het barwerk, maar ben daar al snel mee gestopt, omdat ik als ik iets vond nog maar heel kort kon werken. Dat was wel heel even rot, want het voelde een beetje alsof ik gefaald had, maar gelukkig kon ik nog wel rondkomen. Toen heb ik mijn ticket naar NZ ongeboekt, zodat ik daar een klein maandje eerder heen zou gaan en ik straks langer voor (goedkoop) Azië heb.

- Na die beslissing werd Melbourne helemaal feest. Had daar zoveel leuke mensen om me heen en zoveel leuke dingen te doen. Nina speelde hierin een beetje de hoofdrol, we hebben zo onwijs veel lol gehad! En ook nog een paar dagen bij familie geweest, die me onwijs verwend hebben.

- Helaas komt aan alles een eind en heb ik op 9 januari Melbourne en daarmee Australië vaarwel moeten zeggen. Ik vond het erg fijn om weer echt te gaan reizen, maar vond het ook onwijs onwijs shit om daar weg te gaan. Heb er zo'n leuke tijd gehad en vooral het feit dat ik Nina gedag moest zeggen viel me zwaar. Bij mijn Nederlandse vrienden vond ik het klote om ze gedag te zeggen, maar daarvan wist ik dat ik ze met een jaar weer heel vaak zou gaan zien, maar bij Nina zit dat anders, omdat ze niet in de buurt woont.

Anyway, ik zal altijd terug kunnen kijken op mijn uiteindelijk hele toffe Melbourne ervaring, de leuke dingen die ik heb meegemaakt en de leukste travel-friend ever: Nina.


Favoriete plekken in Melbourne:
- Fitzroy, bijna geen toeristen, heel leuk om 'mensen te kijken' über stylish! En leuke unieke winkeltjes
- St Kilda, bijna helemaal overgenomen door de backpackers, maar hangt een hele relaxte sfeer en bij mooi weer is er nog een voordeel: strand
- Chapel street: uitgaan en goede winkels

Stomste deel van Melbourne:
- city centre (zoals vaak in elke stad) heel handig dat alle winkels er zitten, maar bah bah bah, niks aan. Alleen maar toeristen, hoge gebouwen en grote winkelketens.


Huishoudelijke mededelingen
- moet ik me zorgen gaan maken? Mijn vrienden lachen me uit om m'n bolle wangen
- Had ik eindelijk een goed inkomen, raad eens waar dat aan op ging? 3 paar schoenen. Je bent 'dochter van' of niet hè.. Wel jammer dat het niet papa's schoenen zijn (even reclame maken: kijk op www.vandorresteynschoenen.nl )
- Kan iemand de tijd in Amsterdam stil zetten? Mijn nichtje kan al zitten, broodkorsten eten, uit een baby beker drinken en het spelletje 'als ik iets op de grond gooi pak jij het dan weer op?' spelen. Help
- Had ik eindelijk de rebelse, puberale beslissing genomen door drie extra piercings in m'n rechteroor te nemen, waarvan er eentje bovenin mijn duidelijke favoriet was, stoot iemand er na vier weken keihard tegenaan, waardoor hij ging ontsteken en eruit moest (en uiteraard gelijk dicht groeit). Mehh.
- Ik mis de Nederlandse goede feestjes, dat kunnen ze in Australië nog niet zo heel goed.
- En jullie vragen je vast af wat ik van de Australische/Melbournian jongeren vind? Nou, de mannen zien er allemaal hetzelfde uit en zijn over het algemeen verre van mijn type, uitzonderingen daar gelaten, ik heb een paar Australiërs ontmoet die oprecht aardig waren. De meiden waren jaloersmakend stylish, maar bijna Amerikaans-nep. Ook uitzonderingen daar gelaten. Tot noch toe heb ik nog steeds de meeste overeenkomsten met nuchtere Nederlanders en Denen
- Oh en ik ben Vegemite - liefhebber geworden

  • 31 Januari 2016 - 10:24

    Annemieke:

    Wat super leuk iets van je te lezen.
    Kon je steeds niet vinden op de site(ben ook een ontzettende kluns op computer gebied)
    Ga op mijn gemakje al je verslagen lezen, gaaf!!!
    Hier alles goed, ben een echte oma geworden en geniet enorm van onze kleine Lisa, een zeer vrolijk kind die alles leuk vindt.
    Ik kan facetimen wat fijn is, omdat ze zo ver weg wonen.
    En weet je wat; Marieke en Reinoud verwachten eind juni een baby. Geweldig, zij en wij zijn er zo blij mee.
    Ik ga nu naar oma Tine in Amersfoort, ze is vandaag jarig en 88jaar. Pffff wat een leeftijd!

    Meisje, heel veel plezier, geniet van alles!!!!!!!!
    Dikke knuffel, Hans en Annemieke

  • 31 Januari 2016 - 16:09

    Carola/Oma:


    Hi, Moon
    Leuk om weer iets van je te lezen!
    Geniet!!!!!, liefs Oma en Carola
Simone

Actief sinds 25 Juli 2015
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 2578

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 30 November -0001

Australië - NZ - Azië

Landen bezocht: