WGDH update 1: Sydney tot Agnes Water - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Simone - WaarBenJij.nu WGDH update 1: Sydney tot Agnes Water - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Simone - WaarBenJij.nu

WGDH update 1: Sydney tot Agnes Water

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

24 September 2015 | Australië, Agnes Water

Whoops en toen was ik ineens al ruim vijf weken weg!

Reisroute:

Sydney - (Blue mountains) - Port Macquirie - Bellingen - Coffs Harbour - Byron Bay - Surfers Paradise - Brisbane - Noosa - Rainbow Beach - Fraser Island - Rainbow Beach - Agnes Water

Voor alle mensen die mij gesponsord hebben: ik heb drie hele mooie tours geboekt van het geld dat jullie mij gegeven hebben:
een driedaagse Tour op Fraser Island, waarbij we met 4wd jeeps over het strand en hele hobbelige bospaden hebben gecrost
een tweedaagse whitsundays Tour op een super mooie zeilboot, deze ga ik komende zaterdag doen
en een driedaagse trip naar Uluru in centraal Australië, waarvoor de datum nog niet vaststaat.
Hopelijk is iedereen blij met deze bestemming van de centjes :) ik wil jullie in ieder geval allemaal nogmaals bedanken!


- Mijn avontuur begon in Sydney, of eigenlijk al in het vliegtuig, maar ik moest een beetje in mijn verhaal knippen, want het was te lang. Sydney dus. Ik kwam daar halverwege de dag aan en helaas was iedereen op mijn kamer toen al weg. Er zat niets anders op dan de citymap erbij te pakken en in mijn eentje een Tour door de stad te doen. Uiteraard deed ik er eerst drie kwartier over om de weg te vinden, want ik ben een vrouw (het lag aan de ongedetailleerde kaart, echt) daarna toch mijn weg naar het opera house en andere highlights gevonden. Op de terugweg van het operahouse viel ik letterlijk in slaap. Powernap gedaan en toen had ik bedacht dat ik maar drankje in de bar van het hostel moest gaan doen. Maar ja ik was natuurlijk alleen en dat voelde best gek. Na een lichte aarzeling toch maar een biertje besteld, een rondje gelopen en de vriendelijkst ogende mensen uitgezocht om te vragen of ik bij ze mocht komen zitten. Wat bleek: het waren Hollanders, herstel Nederlanders (ben ik echt de enige die niet wist dat ik niet uit Holland kom?) Hoewel ik niet naar Australië ben gekomen om samen te kluiten met Nederlanders, was het toch wel heel erg grappig. Het werd een enorm gezellige avond, waarbij we besloten dat het een goed idee was om nog naar een club te gaan. Helaas was ik mijn ID vergeten en kwam ik dus niet binnen. Maar of het zo had moeten zijn kwam ik op mijn eenzame terugweg een Outback Jack tegen (hij heette weliswaar niet Jack, maar had wel lang donker haar een baard) die me uitnodigde voor een biertje. En daar was mijn eerste ' tralalalala dit was me nooit overkomen als ik niet alleen op reis was geweest' momentje een feit. Het werd een hilarische avond. Ik wist niet dat ik zo grappig was door gewoon mezelf te zijn en 'Engels' te praten, maar af en toe zeg ik andere dingen dan ik bedoel. 'Do you sleep with all of them?!' vroeg hij verbaasd toen ik hem vertelde hoeveel mensen er op mijn kamer sliepen, of ten minste dacht dat ik dat vertelde. (Op deze versprekingen na ben ik trouwens heel blij dat Engels praten geen probleem is, kan moeiteloos alles begrijpen en alles zeggen wat ik wil). Na het laatste biertje afscheid genomen. De volgende dag was ik helaas weer alleen. En toen was ik het al goed zat, ik vind mezelf best gezellig, maar was gewoon toe aan nieuwe mensen ontmoeten. Er waren in Sydney vrijwel geen mensen te vinden die alleen reisden. Stom.

- gelukkig kwam ik de dag daarop Nina tegen, een Deens meisje dat ook alleen reist. Vanaf die dag waren we redelijk onafscheidelijk en hebben we veel samen gedaan. Die zaterdag konden we zelfs in bikini op het strand liggen (het was winter in Sydney, maar 26 graden). In die dagen Sydney nogmaals twee leuke Nederlanders tegen gekomen, waar we veel mee gedaan hebben. En vanaf die dag was het begin van het leuke mensen ontmoeten 'aan', althans dat dacht ik, waarover bij 'Port Macquirie' meer.

- Nina en ik hebben ook nog een Tour in de Blue mountains gedaan vanuit Sydney gedaan. Onwijs mooi daar.

- daarna was het tijd voor mij om door te gaan en afscheid van Nina te nemen. De laatste twee dagen had het namelijk alleen maar geregend en ik had het idee dat ik Sydney wel gezien had.

- Mijn volgende bestemming werd op aanraden van veel vrienden uit Nederland Port Macquirie. En ja het was een prachtig en schattig plaatsje met onwijs mooie stranden, maar er was niemand. Maar dan echt niemand, op een paar gepensioneerde mensen na. Het hostel was, op een mensenschuw Duits stelletje na, leeg. En dat was klote, want toen voelde ik me echt alleen. Er was ook geen uitzicht op contact, omdat er niemand was om contact mee te maken. En het was iets dat ik niet had verwacht. Ik dacht dat er zo veel backpackers in Australië zouden zijn dat ik overal wel mensen moest tegenkomen, maar niets bleek minder waar. Godzijdank kwam de volgende dag Karen, een Iers meisje. Karen heeft een auto en vroeg of ik met haar mee wilde rijden naar het volgende plaatsje. Verder heb ik Lam ontmoet in dit hostel. Lam is een superster in Hongkong en ondertussen onze mascotte geworden. In de westerse wereld is hij namelijk om te gieren.

- samen met Karen heb ik de allerschattigste plaatsjes gezien. Hoogtepunt van de autotour was de overnachting in Bellingen, een dorpje van één winkelstraat, een villa kakelbont achtig hostel en hele lieve mensen, alles klopte. Uiteraard kwamen we superster Lam ook weer tegen onderweg.

- daarna aangekomen in Byron Bay. Omdat ik niks vast heb staan kon ik zelf bedenken hoe lang ik hier wilde blijven (ik ben echt zo blij dat ik eigenwijs ben geweest en niks heb vastgelegd!) Dit werd uiteindelijk anderhalve week. Een soort vakantie in mijn reis, luxe! Onwijs lekker weer, mooi strand, chille vibe, veel backpackers en genoeg te doen. Ik heb hier zelfs gesurft en wonder boven wonder stond ik vanaf de eerste golf. Ik bleek minder getalenteerd in het ontwijken van andere surfers en brak daardoor bijna iemands neus door in een golf mijn bord los te laten. In byron hadden we een onwijs gezellig groepje en op een gegeven moment kwam ook Nina die kant op en was het feest compleet. En uiteraard kwam superster Lam ook weer tevoorschijn in Byron. Door het gebrekkige Engels van hem, hebben wij nu nog de slappe lach van zijn uitspraken en worden deze nog regelmatig gebruikt. Lam had bijvoorbeeld nog nooit jelly wrestling gezien ( ik ook niet trouwens) en zei vervolgens 'I'm so exciting!'

- na anderhalve week vakantie was het weer tijd om door te gaan vond ik en dit wilde ik in mijn eentje doen, omdat ik dacht dat het goed was om weer even helemaal mijn eigen plan te trekken en nieuwe mensen te ontmoeten. Dus ik afscheid van iedereen genomen en de bus naar Surfers Paradise genomen. Wat bleek: Karen was uiteindelijk ook doorgereden naar surfers paradise, en dus zat ik nog diezelfde avond met haar aan een biertje. Surfers Paradise deed helaas zijn naam geen eer aan, voor backpackers is er weinig te beleven.

- twee dagen later ben ik samen met Karen naar Brisbane vertrokken. Hoewel ik van veel mensen hoorde dat ze dat stad niks vinden, vond ik het er eigenlijk heel leuk en besloot ik om langer dan Karen te blijven. Dat bleek een goed plan, want zo leerde ik Malin, een Zweeds meisje, kennen. Zij kende een aantal locals uit Brisbane, wat ervoor zorgde dat het een groot feest werd. De locals behandelden ons alsof we hun beste vrienden waren, lieten ons de leukste plekken van de stad zien en namen ons mee naar de tofste clubs. Ook kwamen we twee Britten tegen met een camper die dezelfde kant op moesten als wij en ons een lift aanboden.

- De volgende stop werd Noosa, een dorpje met mooie stranden. Malin en ik zaten in hetzelfde hostel en Karen zat een stukje verderop. Een aantal heerlijke dagen gehad en ik weet waar mijn talent ligt: ik moet professioneel limbo-er worden. Helaas werd ik bij deze contest tweede, omdat je, wanneer je het niet haalde een kledingstuk uit moest trekken en automatisch door kon naar de volgende ronde. Mijn tegenstander stond intussen in zijn boxer, ik haalde kniehoogte nog wel (ja echt, ik stond er ook van te kijken) maar daaronder net niet, en vertikte het om mijn shirt uit te trekken. 100 dollars door m'n neus geboord, terwijl ik de volgende dag in bikini op het strand lag, volgende keer misschien iets minder preuts doen.

- na Noosa zijn we met z'n drieën door gegaan naar Rainbow Beach, opzich niet een heel boeiend dorpje (als je de zee wegdenkt is het net de Soester duinen), maar dit was het vertrekpunt van Karen en mij voor onze Fraser Island Tour. Helaas heeft Malin onwijs weinig tijd voor Australië, dus heb ik daar afscheid van haar moeten nemen.

- Fraser was vet! Maar dan echt! Drie dagen met 4WD Jeeps crossen van het ene meer naar het andere en heb daar ook een hele toffe vlucht met een mini vliegtuigje over het eiland gedaan. Fraser was een Paradijsje!

- na Fraser zijn we weer in Rainbow gedropt en zijn Karen en ik snel door gegaan naar Agnes Water, in de tussenliggende plaatsjes was namelijk vrij weinig te beleven en was het weer nogal slecht

- Agnes Water is weer een heerlijk plaatsje. Er is vrij weinig te doen, maar er zijn super mooie stranden en het hostel is geweldig. Redelijk schoon en onwijs veel leuke mensen. Ook hier weer gesurft en hier is het voor mij nog leuker dan in byron, omdat er minder mensen in het water zijn.

- morgen vertrekken we naar airlie Beach. Een redelijk lange rit, maar daarvandaan zal onze whitsundays Tour vertrekken.

- waarschijnlijk ga ik daarna weer met Nina meteen :)

- de foto's ga ik op Facebook zetten, zodra ik er zin in heb.

Heel veel liefs vanaf de andere kant van de wereld!

Xx

  • 28 September 2015 - 11:33

    Chris Fagel:

    Top Simone, lekker genieten en goede ervaringen opdoen en niet meer bekrompen denken. O ja ik ben opa geworden van een prachtige kleindochter genaamd Jade Feja. Een geschenk zullen we maar zeggen. Geboren op 31-08-2015. Net toen Fenna en ik in Croatie de voortent aan de caravan hadden gezet. We zijn gebleven en hebben een heerlijke tijd gehad. Afgelopen zaterdag mooie fotoos gemaakt van de kleine.als je ze wilt hebben stuur ik wel wat
    Liefs Chris en Fenna

  • 28 September 2015 - 12:32

    Tjarda :

    Hey Simoon!

    Wat super leuk om je reisverslag te lezen!
    Je hebt al echt leuke dingen gedaan en gelukkig heb je leuke mensen leren kennen!
    Heel veel plezier nog en ik zal je verhalen blijven lezen, super leuk!!

    Dikke kus Tjar

  • 28 September 2015 - 16:19

    Nickie:

    Super leuk om je ervaringen en belevenissen te lezen stokkie!! Ga genieten en leuke mensen ontmoeten!! Xx

  • 28 September 2015 - 18:41

    Dorte:

    Wat geweldig om te lezen allemaal, maar ook dat je het echt naar je zin hebt!!!
    Gelukkig heb je niet zo veel schoenen nodig op al de stranden.....

  • 28 September 2015 - 18:44

    Dorte:

    Ik was ff te snel met afsluiten.......dikke knuffel D. Xx

  • 28 September 2015 - 19:21

    Tom :

    Hi Simone,

    Pff ik ben jaloers, zo herkenbaar je verhalen!! Leuk om even wat van je horen en ben benieuwd naar je foto's.
    Mooi vooruitzicht uluru, de zonsondergang daar is een aanrader met een lekker glaasje plaatselijke wijn uit een pak:)
    Mocht je nog tips willen voor het oosten dan hoor ik het wel :)
    Veel plezier Down Under!!!

    Xxx Tom

  • 28 September 2015 - 21:23

    Marianne Huisman-Joosse:

    Hoi lieve Simone!
    Zo heerlijk om te zien hoe je je leven leid in het verre Australië.
    Dank voor dit uitgebreide verslag! Geniet! Geniet! Geniet!

  • 28 September 2015 - 22:31

    Laura:

    Hee Simone,

    Wat super leuk om je verhalen te lezen!

  • 29 September 2015 - 19:02

    Jesse:

    Heel gaaf Moon! Keep on going! #trots xxx

  • 29 September 2015 - 22:18

    Danielle:

    Lieve Simone, wat een heerlijk verslag, dat smaakt naar meer! Je schrijft geweldig, ik hoop dat je Lam weer tegenkomt, moest er erg om lachen. Geniet van de whitsundays en alle mooie mensen die je onderweg tegenkomt, liefs Danielle

  • 02 Oktober 2015 - 08:53

    Mariska:

    Heyyy lieve nicht! Wat leuk dat je zoveel in je weblog schrijft. Zo krijg ik een goede indruk over wat voor spannende dingen je allemaal doet

  • 18 Oktober 2015 - 02:07

    Carola:

    Hi, lieve Moon,
    Wat een grappig verslag,en een goed gevoel dat je het zo naar je zin hebt.
    Van Annette heb ik ook wat leuke aktie foto's gezien!.Veel plezier, enjoy life.
    Liefs oma,en Carola dikke knuffel!.
Simone

Actief sinds 25 Juli 2015
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 2583

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 30 November -0001

Australië - NZ - Azië

Landen bezocht: